יום שני, 14 באפריל 2008

EasyHEB - הבלוג הרשמי

EasyHEB - תמיכה עברית לתוכנות עם בעיית העברית ההפוכה, ולבניית דפי HTML בתקן עברית ויזואלית.




EasyHEB גירסה 2.2, פורסמה לאחרונה בינואר 2000. להורדה לחצו כאן.
EasyHEB for Web, גירסה 1.0, פורסמה לאחרונה בפברואר 1998. להורדה לחצו כאן.



אי שם בסוף שנות ה- 90 הייתה בעייה נפוצה ששיבשה חייהם של כל מי שעסק בתחום האינטרנט והתוכנות הגרפיות - בעיית העברית ההפוכה.
במבט לאחור, כמי שעבד בתחום האינטרנט באותם השנים, זה נראה מעט מצחיק העיסוק בעברית הפוכה, בתקנים מוזרים - Hebrew Visual, בתכנונים והיערכויות מיוחדות - רק בגלל השפה.

אתגר קשה לא פחות היה למי שעבד עם תוכנות גרפיות כגון Adobe Photoshop/Premiere, Macromedia Freehand, Corel Draw, אשר נתקל גם הוא בקושי להקליד עברית תקינה, וזאת כיוון שהמוצרים הלועזיים לא תמכו בשפות זרות.
הנציגויות המקומיות של אותן חברות אמנם נתנו תמיכה עברית, אך עלות המוצר הייתה יקרה באופן משמעותי, והפתרון היה פיתרון חלקי ולעיתים לא מספק.

את הבעיות האלו אני באופן אישי חוויתי על בשרי, ויצאתי עם תיסכול גדול. האם נגזר עלינו לסבול רק בגלל שאנחנו דוברי/כותבי עברית? האם אנחנו צריכים לשלם יותר?

אז לוחם אור אני לא. אבל ראיתי שיש משהו שאני יכול לעשות בעניין, שייתן מענה יעיל ואפקטיבי לבעייה כל כך מטרידה. אז אם הבעייה היא עברית הפוכה - בואו ונהפוך אותה בחזרה.
פשוט?! לא כמו שזה נשמע.
למעשה, המרת הטקסט כשלעצמה לא הייתה דבר פשוט בכלל. במשך מספר חודשים נבנה המנוע המרכזי של האפליקציה, מנוע גמיש שהתאים את עצמו לשיגעונות מערכת ההפעלה, על מנת לתת תוצאות 100% מדוייקות.
הדבר היה רלוונטי בעיקר כאשר טקסטים היו מורכבים מעברית, אנגלית, מספרים, סימני פיסוק וכדומה.

מטעמים אידיאולוגיים החלטתי שאת הפיתרון שלי אני מוציא בחינם, וללא מטרת רווח.
הכוונה היתה לתת לכולם להשתמש באופן חופשי, ולעשות שינוי אמיתי - מה שבדיעבד אכן קרה.

את EasyHEB היה ניתן להשיג בשתי גרסאות:
  • EasyHEB - תמיכה עברית לתוכנות גראפיות.
  • EasyHEB for Web - תמיכה עברית לאתרי אינטרנט העובדים בשיטת העברית הויזואלית.

הפיתרון כשלעצמו היה די פשוט: אפליקציה קטנה שיושבת בשורת המשימות, ומחכה להפוך טקסט.
את הטקסט שרוצים להפוך כותבים בחלון האפליקציה, לוחצים על כפתור ההמרה, ושותלים באמצעות "הדבקה" בתוך התוכנה הרלוונטית את הטקסט.


ההפצה:
ביחד עם חסות של חברת Netvision התחלנו את ההפצה, שהגיעה במהרה אל תודעת כולם באמצעות פרסומים בטלויזיה, ברדיו ובעיתונות.


EasyHEB היתה חלוצת תוכנות התמיכה בעברית, ושינתה את פני שוק התמיכה העברית באופן משמעותי, ועל כך אני גאה.


EasyHEB by Logic Software
Logic Software is now DTCom Software Ltd

6 תגובות:

bloombi אמר/ה...

באמת אחלא תוכנה אתה בחור זהב וצדיק בסדום

mati yashfe אמר/ה...

יופי של תוכנה יש משהוא מתאים בסביבה של 64 ביט? החלפתי לוינדוס 7 64 ואני לא יכול להשתמש בה עוד

Unknown אמר/ה...

תוכנה נהדרת! השתמשתי בה במשך שנים ארוכות, והיא הצילה אותי מהקלדה הפוכה.

bloombi אמר/ה...

אני חייב לציין
שעדיין התוכנה שלך
מעולה ושמה על שאר התוכנות פס

Artamar אמר/ה...

הי דורון,
הורדתי את התוכנה והיא אכן עזרה לי בהיפוך אותיות עבריות לפוטושופ, אך עדיין המשפטים יוצאים בסדר מבולבל! לא הצלחתי לעקוב אחר ההגיון אנא עזור לי1
tamar.dichter@gmail.com
0544921428
תודה רבה
תמר

NitayTal אמר/ה...

אחרי שנים של שימוש בתוכנה החכמה והנהדרת הזאת, על פלטפורמות שונות (היום על win 7) ובמגוון רחב של תוכנות כמו: Avid, After, Photoshop ובכו'
ללא כול בעיות.
- הגיע הזמן להגיד תודה!

ברק